Het LBBL (Landelijk Burger Beraad Luchtvaart) heeft op 02 mei
 een brief geschreven aan minister Van Nieuwenhuizen van I&W, waarin
 staat dat de minister vanwege het klimaat veel strenger moet zijn voor 
de luchtvaartmaatschappijen.
BVM2 maakt deel uit van het LBBL.
Hieronder geven wij het eerste deel van de brief, met een link naar de hele brief.

Geachte mevrouw Van Nieuwenhuizen, 02 mei 2019
Het Landelijk Burgerberaad Luchtvaart (LBBL) verzoekt u dringend alle  beleidsstrategieën voor de Luchtvaartnota 2020-2050 te onderwerpen aan  de stringente klimaatopgaven van zowel het Klimaatakkoord van Parijs als  die van de EU voor internationale luchtvaart. Het daarvoor vereiste  reductietempo van broeikasgassen verdraagt geen volumegroei van de  luchtvaart. Volumegroei is voor het op peil houden van de bereikbaarheid  van onze economie niet noodzakelijk.
 Binnen Europa is aanzienlijke volumereductie van vliegverkeer mogelijk  door luchtverbindingen te vervangen door een in prijs en kwaliteit  gedifferentieerd aanbod van spoor- en busvervoer. Dit vraagt onder meer  voortvarende uitbouw van het Hsl-spoornet, comfortverhoging en een  gelijk speelveld van vliegtickets met de vervoerprijzen van de Hsl en  andere duurzame vervoersalternatieven in Europa. Daarmee moet het  economisch-, sociaal- en toeristisch verkeer binnen Europa in voldoende  mate worden bediend bij een sterk verminderde klimaatbelasting. Dit  verdient een belangrijke plaats in uw nieuwe luchtvaart-nota.
Hieronder de link naar de hele brief.
